10 de febrero de 2009

A conto de que??

Antes de nada quero facer uso do voto de confesión, é decir que a manifestación deste findesemán a favor do bilingüismo me pillou desprevenido, mitade de resaca e mitade de viaxe. Así que non podo etiquetar de verdade verdadeira o que vou a transcribir, tan só vou tentar opinar ó respeto.

O primeiro que me ven a miña mente, é ¿que sentido ten manifestarse a favor de algo que xa existe?, creo que o bilingüismo está recollido dentro da cooficialidade das linguas, ideoloxías aparte galego e espanhol teñen dereito legal a convivir.

Pero o sentido da manifestación sei eu ben de onde ven, nos últimos catro anos (e o que queda por vir) o BNG correu o marco e comeulle o terreo o PP, entón que mellor que darlle onde lles doe os nazionalistas, que mellor que meterse co idioma para que salte a fura extremista e así poder tachar de terroristas e vándalos a toda unha corrente política.

Recoñezo que a maniobra dos jo...feijoos saiulle as mil maravillas, demostrase pois a característica dos seus simpatizantes, non son máis que marionetas. A todas estas marionetas lle quero decir:

Calquer persoa que traballe a cargo das miñas cotizacións ten a obriga de entender o galego, ollo, non digo expresarse no noso idioma, pode optar voluntariamente por falar en espanhol, pero non pode exixirme que llo fale eu. Eu non sei a orixe natal dese funcionario, por eso non lle exixo nada, pero el si que non mo pode exixirme a min un "I don´t understand you" ou un "no te entiendo".

Pois ben, e si son eu o funcionario?? pois teño dereito a expresarme en galego, así o recoñece o estatuto, ben traballe en facenda, ben traballe de barrendeiro ou ben sexa mestre, aunque su hijito hable el made in spain, eu non teño porque sentirme obrigado a expresarme na sua lingua, e como docente cecais podo trasmitir mellor o meu saber si me expreso no mesmo xeito en que penso...De quen é a responsabilidade de que o seu fillo entenda, non o sei, igual se deberían contemplar clases extracurriculares de apoio e adapatación á lingua autónoma e si esto non é así y su niño se amargha mucho, pois habrá que mirar por buscar outras solucións, coma por exemplo mandalo a unha escola de pago, onde lle falen con las palabritas que vostedes desexan.

Eu so sei que en galego me criei, teño a miña cativa carreira e o meu cativo posto de traballo pero eso si: unha valiosísima cultura!!

Na Galiza en Galego!!

(Somos tontos ou non vemos as cores do blog??)

2 comentarios: